Forenklet oppskrift på Portemone

Denne er mitt første forsøk på å lage en portemone. Den ble liten og søt synes jeg, ville ikke ha på noe pynt og stæsj på denne da den er så liten. Synes beslaget var nok pynt.

Portemone

Portemone

Jeg fikk tak i beslaget gjennom en av strikkesidene på facebook - heldige meg :-)

Forenklet oppskrift på Portemone
Fant fram noe sort garn og heklekrok nr. 3,5mm mengden garn kommer litt an på hvor stor du ønsker den. Denne portemonen har jeg startet på samme måte som jeg har heklet ol-luene på i en sirkel, men med fastmasker på hele.

Lagde magic-sircel med 6fm
1. Heklet 12 fm (2 i hver fm)
2. Runden etter heklet jeg 1 fm så 2 fm i samme maske
3.  2 fm så 2 fm i samme maske
4. 3 fm så 2 fm i samme maske
5. 4 fm så 2 fm i samme maske....og forsatte for hver runde til sirkelen ble litt større enn åpningen på låsen.

Når jeg fant ut av den var stor nok, var det fram med nål og tråd. Brukte 4 dobbel sort sytråd som jeg sydde den fast med.

Har ennå 3-4 låser liggende så her vil det helt garantert komme flere - kanskje litt større enn denne.
Men en slik liten kan være fint for småtterier og småpenger :-)







Oppskrifter til salgs finner du på linkene under
Følg meg også på Instagram

Annonse

CONVERSATION

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar